OCCRE Tramvaj Lisabon 1:24 kit

Kód: KR-OC53005
3 699 Kč
Na objednání

Stavebnice statického modelu tramvaje OCCRE Lisabon, v měřítku 1:24. V balení jsou díly pro stavbu - laserem řezané díly, lišty, mosazné fotolepy a další. Stavební výkresy a návod.

Detailní informace

Kamenná prodejna
Kamenná prodejna
Kamenná prodejna + e-shop
Poradenství
Poradenství
Tel.:734 211 034

Detailní popis produktu

Stavebnice statického modelu tramvaje OCCRE Lisabon, v měřítku 1:24. V balení jsou díly pro stavbu - laserem řezané díly, lišty, mosazné fotolepy a další. Stavební výkresy a návod.


V balení jsou díly pro stavbu - laserem řezané díly, lišty, mosazné fotolepy a další.


Stavebnice statického modelu tramvaje OCCRE Lisabon, v měřítku 1:24. V balení jsou díly pro stavbu - laserem řezané díly, lišty, mosazné fotolepy a další. Stavební výkresy a návod.

Informace o předloze:

Tato tramvaj původně patřila do série 701/735 společnosti Compañía de Carris de Ferro de Lisboa, která je vyráběla v letech 1936 až 1940. Tyto tramvaje byly považovány za nejbezpečnější v Lisabonu, protože byly vybaveny zesíleným brzdovým systémem a nasazovány na linky s nejnáročnějšími trasami, jako byly linky 12, 25 nebo 28, s rampami se sklonem až 12 %, což byly zároveň nejstrmější svahy na světě pro tramvaje s prostou adhezí. Tramvaj je vybavena pěti typy brzd: pneumatickou, mechanickou, elektrickou, elektromagnetickou s brzdovými špalíky a mechanickou s brzdovými špalíky. Každá tramvaj byla rovněž osazena dvěma výkonnými elektrickými motory Metropolitan Vickers o výkonu 45 HP a podvozkem typu Brill 21-E, který vyráběla firma Maley & Tauton. Karoserie je standardního lisabonského typu založeného na amerických konstrukcích Brill, přičemž její nejvýraznější charakteristikou je silně zakřivená střecha. Tramvaj si zachovala původní vzhled až do let 1985–1987, kdy byla série přestavěna a přizpůsobena pro provoz s jediným řidičem/průvodčím, byly instalovány pneumaticky ovládané dveře, směrová světla a dveře na straně ulice byly uzavřeny. Po roce 1995 začaly být původní tramvaje postupně nahrazovány modernizovanými tramvajemi série 500, i když několik jednotek bylo zachováno v provozuschopném stavu pro charterové jízdy a příležitostné záskoky na pravidelných linkách.

Stavební obtížnost 2

Stavebnice pro mírně pokročilé jsou vhodné pro stavitele, kteří již postavili jednodušší model pro začátečníky a mají již základní modelářské zkušenosti. Modely této obtížnosti jsou propracovanější, obsahují již více detailů a stavba je časově náročnější.


Pro stavbu doporučujeme koupit nářadí, lepidlo a barvy.

Modelářské nářadí a podložka

Ke stavbě modelů lodí je nutné vhodné nářadí. Doporučujeme výbornou sadu Modelcraft nářadí pro lodní modeláře (sada 12ks), nebo Modelcraft nářadí pro modeláře (sada 18ks). Dále doporučujeme koupi nylonových svorek a nepostradatelné modelářské špendlíky. Pro úpravu, přesné řezaní, lepení dílů a také jako ochranu stolu doporučujeme modelářskou podložku.

Lepidlo a barvy

Pro lepení doporučujeme univerzální disperzní lepidlo a Robitronic vteřinové lepidlo střední 20ml. K barvení doporučujeme akrylové emailové barvy. Barvy nanášejte kvalitními štětci (ploché štětce na povrchy, kulaté štětce pro detaily).

Doporučená minimální výbava lodního modeláře:
  • Modelářský nůž nebo skalpel
  • Mini vrtačka
  • Vrtáky o průměrech 0,5 až 3mm
  • Brusné papíry o různé zrnitosti
  • Nůžky
  • Pinzeta
  • Kolíčky na prádlo
  • Tužka
  • Pravítko
  • Sada jehlových pilníků
  • Šicí stroj na šití plachty

Doplňkové parametry

Kategorie: Nezařazené
EAN: 8436032423692
Délka: 39
Druh pohonu: 817
Druh stavebnice: 748
Měřítko: 212
Stavební obtížnost: 1888
Šířka: 506
Typ: 525
Výška: 608